Fridashundar

Alla inlägg under maj 2011

Av Frida Olsson - 24 maj 2011 06:45

Det åsikten delar Enya, Buster och Bertil som i söndags utsattes för Mentalbeskrivning på Borås Bk.

Alla tre skötte sig utmärkt! Enya var den klart tuffaste i gänget men tyckte att matte Lina skulle vara med på allt annars kunde det kvitta :p

Buster tycket dumpen to m var lite rolig när den flög upp, bara en terrier kan ju tycka så hehe.

Bertil var den ända av de tre som tog lilla jaktbytet och dödade det upprepade gånger, han kampade även riktigt bra, inte illa för en Tibbe!

Det är otroligt roligt att mentalbeskriva sin hund och även väldigt värdefullt för rasklubbar och uppfödare så det är verkligen något alla borde göra med sina hundar!


Jag längar redan efter att få göra det med min nästa stjärna :)

Av Frida Olsson - 21 maj 2011 15:58

Idag träffade vi Lina med Enya för lite träning och promenad.

Jag och Pepsi slipar vidare på vårt fria följ som fallit sönder lite det senaste och jobbade rutan som börjar se riktigt fin ut, nu har vi både bra skick och han kan även ta omdirigering bra om det behövs.

Vi satsar på att bli färdiga för tävling i slutet av sommaren.

Lina och Enya gör fina framsteg och har nu ett riktigt fint fritt följ :)


 

Efter träningen gav vi oss ut på promenad runt Delsjön, perfekt promenadväder och glada badgalna hundar. Imorgon bär det av till Borås BK för MH av Enya, Buster och Bertil!

     

Av Frida Olsson - 14 maj 2011 16:21

Här bloggas det dåligt, jag får väl skylla på att det är fullt upp med det mesta just nu.

Jag har gjort mitt livs inköp, en underullskam vid namn FURMINATOR, bara namnet säger allt :p Pepsi har ju för vana att fälla nästan året om eftersom han har så fasligt mycket underull, men inte nu längre! Efter bara ett par dagar med Furminatorn är Pepsi näst intill underullsfri :) Det var en ganska dyr makapär men jag tror jag kommer att tjäna in det bara på dammsugarpåasrna hehe

 


Annars rullar allt på i vanlig ordning, jag har bestämt mig för att sikta på att gå ut med Pepsi i klass 3 till hösten så nu jobbar vi detaljer och tävlingsträning, mest pill blir det just nu med inkallningen och få till snabbare positioner.

Djingis har stabiliserat sig, han äter ca 2 del om dagen men utan någon överdriven entusiasm. han är pigg, galen och glad, magen fungerar utmärkt men jag är inte riktigt nöjd med att han inte har sin vanliga aptit.

Veterinären skall få ta lite prover så att jag vet säkert hur det står till med alla organen där inne.

Denna helgen blir det mycket jobb med roliga tävlingslydnadskursen som gör så stora framsteg och ett Prova på spår med dagisvovvarna, en härlig hundig helg med andra ord :D

Av Frida Olsson - 1 maj 2011 14:32

Det har varit en helg fylld med aktiviter med vovvarna.

Vi började lördagsmorgonen med att hålla kurs för duktiga lydnadsaspiranter, Pepsi var naturligtvis med och assisterade medans Djingis tog sovmorgon med husse. Efter kursen plockade vi upp Gunilla med Bertil och tog en härlig promenad i Rya Skog.

 
På kvällen var det sen dags att åka in till stan för att möta upp Lina & Calle med Enya för att ha lite picknick och titta på Kortegen.

Hundarna skötte sig exemplariskt trots folkmassan och allt stim och stoj.

Djingis drog i vanlig stil en stor publik med kommentarer som " vilken häftig hund" "vad är han för ras?" och "hur gamal är han?" han är 16 "16 månader?"

Efter en relativt lugn förmiddag gör vi oss snart klara för att ge oss ut i skogen och spåra i det härliga vädret :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards