Fridashundar

Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Härlig Helg

Av Frida Olsson - 5 februari 2012 16:27

Då var det redan söndagseftermiddag, det är otroligt vad fort helgerna går!

Pepsi har haft en ganska lugn helg, vi vaknade till en iskall lördag med hela 17 minus!! Det blev till att klä på Pepsen både BOT-täcket och overallen utanpå, han såg en aning komisk ut men huvudsaken är ju att han håller sina muskler varma och goa :) Jag hade så mycket kläder på mig att jag knappt kunde gå och vantar som jag tycker är jätteklumpiga när man skall fiska upp en godis eller plocka en hög.
Det blev en promenad i skogen för att få lite varierad terräng så Pepsen får lyfta sina fötter ordentligt.


Kylan som jag hatar ställde till med mer bekymmer när bilbatteriet gav upp för gott, så denna helgen har jag även lärt mig hur man byter ett sådant, mäkta stolt över mig själv hehe.

Pepsen fick massage, jag tycker att han är något spänd i vä fram och hö bak, säkert för att han avlastar. I ryggen känns han bättre och verkar inte vara öm alls, både värmeutvecklingen och knutorna känns betydligt mindre :)

Idag brummade vi iväg i bilen med nya batteriet :) för att möta upp Lina, Calle och Enya i Skändla skog för en liten promenad. Pepsi fick gå kopplad första biten tills han blivit varm i kläderna (BOT & overall) sedan fick han springa lös lite i skogen. Det var en härlig promenad men vi saknar allt träningarna båda jag och Pepsen men det är ändå ganska bra tajming eftersom vintern definitivt inte är min årstid :P

 
Pepsi & Enya förra helgen

 
 
C.J.

C.J.

5 februari 2012 21:21

Vi bor ju ändå i samma stad, men 6 graders skillnad trodde jag inte att det kunde vara. Att det kan skilja sig så mycket!

http://mightytigress.blogspot.com

Frida Olsson

6 februari 2012 08:15

Tja det kan ju även bero på att jag var ute redan vid 6-tiden på morgonen, dålig på sovmorgon hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Olsson - 22 april 2012 18:21

Av Frida Olsson - 24 mars 2012 05:42


Pepsi kändes inte helt 100 i ryggen efter träningspasset i onsdags så nu lägger vi in en liten återhämtningsperiod, det kan vara så att herrn i sin våryra överansträngt musklerna lite. Det blir korta promenader och stillsamma aktiveringsövningar i nå...

Av Frida Olsson - 18 mars 2012 18:29


Då har helt plötsligt ännu en vecka susat förbi, men det är väl som dom säger, tiden går fort när man har roligt  I Onsdags tränade vi på planen ett litet kvällspass, vi testade lite konskick som vi inte gjort sen december, Pepsi blev distraherad av ...

Av Frida Olsson - 11 mars 2012 18:27

Vilken härlig helg vi haft, underbart vårväder med strålande sol och fågelsång! Vi startade helgen med att möta upp Ciss med Buster för en morgonpromenad vid Slätta damm. Pepsi njöt av att springa lös och höll sig relativ lugn hela rundan. Efter en t...

Av Frida Olsson - 8 mars 2012 16:05


I veckan var det återigen dags för ett besök hos Anna för laserbehandling. Jag var lite nervös eftersom Pepsi tagit i ganska mycket det senaste när vårkänslorna sprutar i kroppen, han hade ju även det lite suspekta pipandet förra helgen. När Anna eft...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards