Fridashundar

Alla inlägg under augusti 2011

Av Frida Olsson - 25 augusti 2011 07:21

Är det inte typiskt att man skall gå och bli sjuk mitt upp i alltihop?

Stackars Pepsi är uttråkad och matte knaprar penicillin, det bådar ju inte direkt gott inför helgens tävling. Det där med att vila sig i form är ju inte direkt vår melodi, Pepsi har ju en tendens att ladda över en aning då och istället för ett lydnadsprogram så producerar han istället Cirkus-Pepsi.

Det ger inte så höga poäng men har dock ett underhållningsvärde för åskådarna, galen labbe som inte har tid att lyssna efter kommandon utan kör allt i 190 på helt eget bevåg, hittar på lite egna nya moment, allt med ett smått maniskt uttryck i ögonen och en stark övertygelse om att han är bäst i hela världen :P

Nä, jag får allt se till att släpa mig ut på planen ikväll och köra igenom lite iallfall, håller tummarna för uppehåll!


 

Av Frida Olsson - 20 augusti 2011 18:02

Äntligen vill jag bara säga! 1:a pris och Klassvinst och med detta en elithund i familjen :)


Tävlingen började bra med sittande och liggande i grupp, lite oro men långt bättre än tidigare tävlingar.
Fria följet kändes bra, Pepsi var taggad och höll fokus men blev lite het mot slutet hehe. Sittandet fungerade som vanligt fint men dagens katastrofmoment var utan tvekan inkallningen, vid det här laget hade pepsen laddat upp en heeeel del energi och fullständigt exploderade på inkallningskommandot det blev ju då inga direkt snygga stopp vilket resulterade i en 5:a i protokollet :S

Rutan gjorde han bra trots att tassarna petade ut en aning, apporterna flöt på fint men med liite för mkt energi. Vittringen gjorde han jättebra men kunde inte riktigt låta bli att rulla pinnen lite på väg in.
I fjärren fick vi ett felskifte vilket förvånade mig eftersom han ytterst sällan brukar ta fel men i övrigt flöt den på riktigt bra.

Summa sumarum blev det förutom 5:an då 8,5 or och 9:or vilket plussade på till 265,5 poäng och 1:a pris!


Trots en del småmissar (och en stor!) hade en riktigt bra känsla på plan och det är i slutändan det viktigaste tycker jag, visst hade jag önskat lite mer koncentration och lite mindre laddning men det viktigaste är att vi jobbade tillsammans!

 

Av Frida Olsson - 4 augusti 2011 07:08

Slut på semestern och tillbaka på jobbet! Det har varit en väldigt lugn första vecka, mysigt med mjukstart plus att jag har fått gjort en massa städande och slängande!

Pepsi har tagit jobbstarten med ro även om han såg helt förstörd ut de första mornarna när jag släpade ut honom vid 06, han börjar bli gubbe :P

Just nu är vi inne i en träningsperiod inför nästa start i slutet av Augusti. Jag har funderat igenom träningen och prestationerna och kommit fram till att jag slappnat av lite mycket och låtit småfel och brister passera.

Så nu är det hökögonen på och finslipning :)


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards